57 aastat valus liigesed ja lihased,

Tegime igasugu analüüse, kui jooksin lindil. Velotrenažööril väntamise ja tavalise rattasõidu vahe on väga suur. Aga ma ei mõtle tulemuste peale. Mõtled, et tahad nt. Kesklinna ma enam rattaga ei kipu, see tundub riskantne, kuna sobivaid rattateid ei ole. Küsimus on selles, kas suudad meetri viimased meetrit läbida 23 või 24 sekundiga.

Sebastian Coe: jooks on väga tehniline ala FOTO: Toomas Huik Viimaseid kiireid ja sitkeid valgeid jooksumehi väidab, et arenenud maailma jooksjad loodavad liiga palju tehnoloogiale, selle asemel et korralikult trenni teha. Inglane Sebastian Coe oli kolm ja pool kümnendit tagasi maailma staadionide valitseja. Iga tema võistlus oli sündmus: ta jooksis kaunilt, lõdvalt, võidukalt ja kiiresti. Coe püstitas karjääri jooksul kaheksa maailmarekordit, millest meetri aeg 1.

Sügisesel külaskäigul Tallinna leidis ta aega anda intervjuu ka Maratonile. Kui kiiresti suudaksite praegu joosta või meetrit? Oh, ma isegi ei mõtle sellele naerab. Millal viimati üldse aja peale joosta proovisite?

Polegi proovinud.

Mis on vaja glukoosamiini ja kondroitiin

Enamasti jooksen rahuliku ühtlase tempoga. Mõnikord teen ka lühikesi kiiremaid lõike. Kui lähen staadionile, siis tavaliselt selleks, et joosta seal mõned intervallid koos poegadega, kes mängivad jalgpalli.

Nad teevad seal vahetevahel jooksutrenni. Mis te arvate, kas kahest minutist saaksite meetri jooksus jagu? Ma ei tea Tõesti ei oska midagi arvata. Olen 57 aastat vana. Millal viimati kellaga võidu jooksite? Enne seda, kui tippspordist loobusin. Pärast seda pole ma kordagi aja peale jooksnud. Kui jooksmas käin, siis tavaliselt tunnikese linnast väljas maal, kus on ilus, samuti jooksen mõnikord jooksulindil.

Aga ma ei mõtle tulemuste peale. Ma ju ei võistle enam. Millises seisundis on teie lihased, liigesed ja luustik?

Treeningnõuanded

Pole 57 aastat valus liigesed ja lihased. Mõnikord, kui olen jooksnud, annavad põlved pisut tunda. Teevad valu? Ei, seda mitte. Aga mu liigesed on pidanud ikkagi suurt kilometraaži taluma.

Olen korduvalt vaadanud teist vändatud tõsielufilmi «Sündinud jooksjaks» «Born to Run» ega näe seal kordagi, et kasutate pulsikella. Jah, õige. Tänapäeval ei jookse peaaegu keegi pulsikellata. Kuidas te ilma selleta hakkama saite?

Arvan, et praegu loodetakse ülemäära palju tehnoloogiale. Muidugi on tehnoloogia tähtis — ärge saage minust valesti aru.

Diabeet 2 Tuubid SOW liigesed

Minu isa, kes treenis mind, lõi väga edumeelse meeskonna. Tegime igasugu analüüse, kui jooksin lindil.

Artrosi olgade ravi

Samuti analüüsisime jooksustiili, tegime biokeemilisi ja füsioloogilise võimekuse teste, vereanalüüse. Kuid tollal polnud sellist tehnoloogiat nagu praegu — seda esiteks.

Teiseks oli tehnoloogia, mida kasutasime, väga kohmakas. Siis polnud väikseid mikrokiipe, nagu nüüd kasutatakse. Aga tegime sellegipoolest trenni väga teaduslikult, kuigi meil polnud käepärast moodsat tehnoloogiat. Mille järgi te siis treeninguid sättisite ja planeerisite, kui teil pulsikella polnud?

Taastumise kiiruse järgi. Taastumisfaas on treeningutel väga tähtis.

Foorum - alateema

Ja ma ei mõtle üksnes taastumispause intervalltreeningul lõikude vahel, vaid taastumist suurte treeningutsüklite vahel.

See on väga tähtis, sest areng toimubki siis, kui oled taastumistsüklis. Kui palju kasutasite energia- ja taastumisjooke, toidulisandeid? Ei kasutanud, sest neid samuti ei olnud.

Tervendajaminutid 26: halvatus, hambad, hammaste kiristamine

Mulle meeldis reede õhtul õlut juua. Muul ajal jõin peamiselt vett. Aga toitumist jälgisite?

Ain Pajos | Neuroloog | Arsti tasuta nõuanded - meiestuudio.ee

Mulle andis nõu toitumisasjatundja, kuid me ei mõõtnud toidukoguseid. Jälgisime vaid toitumise 57 aastat valus liigesed ja lihased ning seda, et toitumine sobiks vastava treeninguperioodiga. Näiteks, kui tegin pikki mahutreeninguid, siis jälgisin, et tarbiksin rohkem süsivesikuid. Arvan, et ka toitumise vallas on hakatud ülemäära palju tähelepanu pöörama teadusele. Võib-olla Euroopa sportlased kulutavad liialt aega, keskendudes teadusele, selle asemel et kulutada rohkem aega treenimisele.

Praegusel ajal on eurooplased väga nõrgaks jäänud, vähemasti on nad nõrgemad, kui teie olite omal ajal. Tehnilistel kergejõustikualadel on eurooplased väga tugevad. Nad võitsid Moskva MM-võistlustel 23 kulda st.

2018. aastal laekunud ravimite (sh vaktsiinide) võimalike kõrvaltoimete teatised

Ometi pole eurooplaste tulemused jooksualadel nii head, nagu olid teil. Ta on treeninud väga targalt ja usinalt ning saanud suurepärast treenerinõu USAst. Tema karjäär, mis vahepeal seisma jäi, on nüüd tõusuteel. Neli aastat tagasi ei paistnud tal enam mingit arengut.

Sebastian Coe: jooks on väga tehniline ala

Nüüd on ta [ ja 10 meetri jooksu] olümpiavõitja ning maailmameister. See kõik on seletatav hea treenimisega. Ma rõhutan: hea treenimisega! Nii et veel kord: tulemused on sõltuvuses heast treenimisest. Ma ei usu, et Euroopa sportlaste tulemused on Võistlesin ju ka aafriklaste vastu, kuigi neid ei olnud siis nii palju. Aga näiteks [ Edestasin aga seepärast, et tegin hästi trenni. Kuigi teie isa polnud ju jooksutreener Ta oli iseõppinud treener. Noorena oli ta teinud rattasporti.

Hämmastav, et ta suutis teid maa­ilma tippu viia ega teinud seejuures ühtki viga! Ta oli tark mees, hariduselt insener, mistõttu sai hästi aru, kui tähtis on teadus.

Kas keegi on kokku puutunud fibromüalgiaga?

Mu isa kuulas teisi, analüüsis nende räägitut, luges palju. Ja siis otsustas n-ö toimetada kõike seda, mida ei pidanud mõistlikuks. Mis on tähtsuse järjekorras need tegurid, mis tegid teist maailma parima keskmaajooksja? Siin on tegu kombinatsiooniga paljudest teguritest. Selge see, et arukas treeneritöö on väga tähtis. Seejärel tuleb soov saada parimaks. Siis elustiil, mida järgid — pühendumine on vajalik, kui tahad saada parimaks. Pead olema kogu aeg uudishimulik: mis on järgmise nurga taga, kas suudan joosta kiiremini, kas jaksan tuleval aastal joosta kiiremini, kui jooksin sel aastal?

Edu võti ei ole selles, et keskendud ühele võistlusele või ühe medali võitmisele, vaid selles, et teed kõike, mida suudad, et saada kõige kiiremaks, parimaks jooksjaks. Teil oli haruldaselt hea kiirus, nii et ilmselt on oma roll ka geneetikal? Jah, mul oli hea kiirus, aga inimesed kipuvad unustama, et tegin selle kallal pidevalt tööd.

Talvel treenisin kahel päeval nädalas ainult koos sprinteritega — ja nii terve talve. Mu jõutreeningute ülesehitus oli selline, et lisaks kiirusele arendasin ka kiiruslikku vastupidavust. Sa võid olla väga kiire, kuid see ei saa olla eesmärk omaette. Võid joosta meetrit 22 sekundiga, aga see pole otsustav. Küsimus on selles, kas suudad meetri viimased meetrit läbida 23 või 24 sekundiga. Kas suudad meetri lõpus läbida viimased meetrit 25 või 26 sekundiga?

See ei sõltu kiirusest, vaid kiiruslikust vastupidavusest. Mis oli kiiruse treenimisel peamine? Jõud, liikuvus, stiil. Ka geneetika.