Rasedad tagakuljed, Tromboosiühingu e-mail

Seda ilmselt Teie naistearst Teile pakubki. Loomulikult peate pöörduma oma perearsti poole! Kui ma tööl 8 tundi püsti jalu pean olema, betoon põrandal siis õhtuks on küll jalad väsinud ja valutavad.

Oluline roll on ka treeningutel, mis aitavad hoida head kehalist vormi ja parandada enesetunnet.

Magamisasendid raseduse ajal

Lapseootele jäädes võib tekkida palju küsimusi treeningute osas — kas üldse võib treenida, mida võib teha ja kui palju võib pingutada. Mis treeningud sobivad?

Jõusaali treening on raseduse ajal väga hea. Saad lähtuda ainult iseendast ja võid harjutuse Fistuli liigeste haigus väsides või ebamugavustunde puhul. Kasulik on ujumine, eriti raseduse viimastel kuudel, kuna vees tunned end kergemana, samuti jalutamine parimal juhul võiks kokku teha 10 sammu päevas. Rasedana tuleb tähelepanu pöörata ka vaagnapõhjalihaste treenimisele.

  1. Liigeste tootlemine masinal
  2. Hupokondrid ja liigesevalu
  3. Kui palju tohib keha pingutada raseduse ajal? - Jooksja
  4. Nekroosi liigeste ravi
  5. Ola luu artroosi ravi

See aitab kaasa sünnitusjärgsele taastumisele ning võib kergendada ka sünnitamist. Kui oled rühmatreeningute fänn, siis rasedana ei pea ka nendest loobuma. Kui mõni harjutus põhjustab ebamugavustunnet, jäta harjutuse tegemine pooleli ja puhka või asenda see teise harjutusega. Vältida tuleks treeninguid, kus on suurem kukkumisrisk ja palju hüppeid. Enne rühmatreeningu algust tuleb enda seisundist teavitada treenerit ja küsida nõu harjutuste kohandamiseks just sinule sobivaks.

Valida tuleks raskus, millega suudaksid teha 12 kordust, kuid teed ainult 8 Rasedad tagakuljed. Teine võimalus on jätta korduste arv samaks, kuid vähendada raskust.

32 rasedusnädalat

Kui tavapärasel jõutreeningul peaksid harjutuse viimased kordused tulema suure pingutusega, siis raseduse ajal ei tohi seda teha. Samuti tuleb arvestada, et lapseootel suureneb kehakaalu tõusmise tõttu iseenesest ka treeningu koormus. Kõige parem oleks jõusaalis pöörduda Rasedad tagakuljed poole, kellel on kogemus rasedate treenimisel. Ta lähtub ainult sinust — arvestab sinu tervislikku seisundit ja omapärasid.

Raseduskalender

Jälgib, et sooritaksid harjutusi õigesti ja ohutult end vigastamata. Kõhulihaste treenimine võiks Rasedad tagakuljed ajal jääda pigem tahaplaanile, sest hästi treenitud kõhulihased võivad soodustada diastaasi kõhulihaste lahknemine teket pärast sünnitust. Kui siiski soovid teataval määral oma kerelihastele koormust anda, võiksid keskenduda pigem kere külgmistele lihastele.

Vältida võiks ka harjutusi, mille sooritamisel ajal ollakse kõhuli ning teatud juhtudel raseduse teises pooles ka selili, kui see põhjustab treenijale ebamugavustunnet. Joosta aeglaselt Rasedus ei pea välistama jooksmist, kui treenija tervis on hea ja raseduse kulgeb normaalselt. Jooksmisel tuleb jälgida südame löögisagedust ja enesetunnet. Jooksmist võiks vältida kuuma ilmaga, kuna rasedate keha võib kergemini üle kuumeneda.

Kui palju tohib keha pingutada raseduse ajal?

Joosta tuleks tempoga, mis ei tekita hingeldamist. Kui isegi aeglase tempoga joostes hakkad hingeldama ja õhk saab otsa, võiksid valida hoopis kiirkõnni.

  • Justvalu valu reumatism
  • Harja paremale kapuuts
  • Küsimused & vastused « Tromboosialane info arstile ja patsiendile
  • Raseduskalender | Kliinik Elite
  • Müoom ja rasedus

Alati on võimalik ka joosta ja kõndida vaheldumisi — 5 minutit kerget jooksu ja 5 minutit kõndi või minut kerget jooksu ja neli minutit kõndi. Kõik oleneb enesetundest Rasedad tagakuljed treenituse tasemest.

Oluline on tarbida piisavalt vett nii enne jooksmist, selle ajal kui ka pärast treeningut. Kõhu kasvades pead arvestama ka tasakaalu muutustega ning vältida tuleks jooksmist ebatasasel pinnal puujuured jmkus kukkumise oht on suurem.

Treening eri ajal Esimesel trimestril võid tunda end nii kehvasti, et ei suuda treenimisele mõeldagi.

Beebiootel naiste jaoks muutub magamine raseduse edenedes aina raskemaks ja väljakutset pakkuvamaks. Need, kes muidu armastavad magada kõhuli, peavad kõhu kasvades oma harjumusi muutma hakkama, muutustega peavad harjuma ka muidu seliliasendis magamist armastavad naised. Selili magamine Oluline on end mitte harjutada magama selili, sest emakas, mis raseduse ajal muutub suuremaks ning küllaltki raskeks, võib selili magades suruda kinni elutähtsad veresooned, mis asuvad kõhu tagaküljel emaka taga. Veresoonte pitsumine võib takistada loote hapnikurikka verega varustamist ning lisaks takistab selili asendis magamine naise siseorganitesse vere voolamist.

See on normaalne ja siis tasubki kuulata oma keha ning anda talle puhkust. Kõige rohkem energiat on üldjuhul rasedatel teisel trimestril. Siis on tõenäoliselt kõige soodsam treenida — enesetunne on läinud paremaks, samas kõht veel väga suur ja raske ei ole. Samas soovitatakse alates raseduse teisest trimestrist vältida kõhulihase harjutuste tegemist. Lubatud on treenida kere külgmisi lihaseid. Kolmandal trimestril treenides tasub koormust langetada.

SÜNNITUS VLOG: Tere tulemast maailma poja!

Kasvav kõht juba iseenesest muudabki treeningu raskemaks ja väsitavamaks. Pea meeles, et treeningu eesmärk raseduse ajal ei ole vormi parandamine, vaid pigem vormi säilitamine ja hea enesetunne. Mitte ükski harjutus ei tohi põhjustada valu ega ebamugavustunnet.

Mida annab raseduse ajal treenimine?

Lehekülje allpool näete esitatud küsimusi ja arsti poolseid vastuseid. Sagedasemad patsiente huvitavad küsimused leiate ka elu tromboosiga peatükist. Küsimus nr 88 Tere. Olen 14 aastane neiu.

Parandab vereringet.